Yesterday Once More - Carpenters

这是一首所有人都能产生共鸣的歌曲。能触动一个人泪腺最深处的不是伤痛,而是近乎于远古的心中的“旧”。

《昨日重现》(Yesterday Once More),创作于1973年,由理查德·卡朋特和约翰·贝迪斯为回应七十年代早期的怀旧风所创作,由卡伦·卡朋特演唱,她优美的嗓音中带着温婉的伤感,年仅32岁便过早地离开这个世界。

昨日重现【歌词】
当我小时候
I'd listen to the radio
聆听收音机
Waiting for my favorite songs
等待着我最喜欢的歌曲
When they played I'd sing along
当歌曲播放时我和着它轻轻吟唱
It make me smile
我脸上洋溢着幸福的微笑
Those were such happy times 
那时的时光多么幸福
and not so long ago
且它并不遥远
How I wondered 
我记不清
where they'd gone
它们何时消逝
But they're back again 
但是它们再次回访
just like a long lost friend
让一个久无音讯的老朋友
All the songs I love so well
所有我喜爱万分的歌曲
Every shalala every wo'wo
每一个shalala每一个wo‘wo
still shines
仍然光芒四射
Every shing-a-ling-a-ling 
每一个shing-a-ling
that they're starting to sing
每一个他们开始唱的
so fine
都如此悦耳
When they get to the part
当他们唱到他
where he's breaking her heart
让她伤心之处
It can really make me cry
我哭泣
just like before
像从前那样
It's yesterday once more
昨日重现
Shoobie do lang lang
无比惆怅
Shoobie do lang lang
无比惆怅
Looking back on 
回首往事
how it was in years gone by
回望曾经
And the good times that had
幸福时光
makes today seem rather sad
今日已沧海桑田
So much has changed
变了很多
It was songs of love 
那是旧情歌
that I would sing to them
我唱给他们的
And I'd memorise each word
至今我仍能记得每一个文字
Those old melodies 
那些旧旋律
still sound so good to me
仍然悦耳动听
As they melt the years away
可以把岁月融化
Every shalala every wo'wo 
每一个shalala每一个wo‘wo
still shines
仍然光芒四射
Every shing-a-ling-a-ling 
每一个他们开始唱的shing-a-ling
that they're starting to sing
每一个他们开始唱的
so fine
都如此悦耳
All my best memorise 
我美好的回忆
come back clearly to me
都清晰地浮现在眼前
Some can even make me cry
我哭泣
just like before
像从前那样
It's yesterday once more
昨日重现
Shoobie do lang lang
无比惆怅
Every shalala every wo'wo 
每一个shalala每一个wo‘wo
still shines
仍然光芒四射
Every shing-a-ling-a-ling 
每一个shing-a-ling
that they're starting to sing
他们开始唱的
so fine
都如此悦耳
Every shalala every wo'wo still shines
每一个shalala每一个wo‘wo,仍然光芒四射

编辑:帆  【音乐推荐:帆】

评论

热度(19)